Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?


Regulamin jest umową zawieraną pomiędzy klientem, a właścicielem danego sklepu internetowego. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego faktu, o czym można się przekonać czytając wyniki niedawno przeprowadzonych badań. Według nich aż 70% sklepów internetowych posiada błędy w swoich regulaminach! Niestety za takie niedopatrzenia grożą kary, które mogą sięgać nawet 10% rocznego przychodu sklepu.

Regulamin sklepu internetowego – co musi zawierać?

Każdy regulamin musi zawierać kilka podstawowych informacji. Jedną z nich są dane strony umowy czyli sprzedającego, jak również należy określić moment zawarcia umowy oraz jej warunki. Ponadto bardzo ważne jest również odpowiednie opisanie dostępnych metod płatności oraz formy dostawy. Bardzo istotny dla klienta jest również termin, w jakim może odstąpić od umowy. Dodatkowo należy również opisać formy zwrotów, procedurę reklamacji oraz sposób, w jaki można tego dokonać.

Najważniejsze wymogi prawne w sprzedaży internetowej

Poniżej można znaleźć kilka najważniejszych aspektów, jakie wymagane są przez polskie prawo:

  • pełna nazwa firmy, adres jej siedziby, dane kontaktowe i rejestrowe oraz adres email,
  • regulamin musi określać prawa i obowiązki klienta oraz sklepu,
  • po złożeniu zamówienia nie wolno zmieniać warunków sprzedaży,
  • udostępnienie płatności za pobraniem jest obowiązkiem sklepu,
  • żądanie wpłacenia zaliczki lub opłacenia towaru z góry jest niezgodne z prawem,
  • każdy klient ma 10 dni na to, aby zgłosić chęć zwrócenia towaru,
  • koszt odesłania towaru do sklepu ponosi klient, jednak sklep musi klientowi zwrócić kwotę zakupu oraz wysłania do niego towaru.

Dodaj komentarz