Jak powinien wyglądać dobry sklep internetowy?


Skuteczne narzędzie sprzedaży

Sklep internetowy to zaawansowane narzędzie, które służyć ma skutecznej promocji produktów oraz być źródłem wysokich dochodów ze sprzedaży. Dlatego kluczowym zadaniem jest stworzenie odpowiedniego projektu graficznego witryny, tak aby była maksymalnie przyjazna dla użytkowników. Czym więc powinien cechować się dobrze zaprojektowany sklep internetowy?

Szablon czy autorski projekt?

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na korzystanie z gotowych szablonów. To rozwiązanie dobre ze względów budżetowych. Tak zwane „gotowce” są o wiele tańsze, niż zaprojektowanie całego portalu sprzedażowego od podstaw. Należy mieć jednak na uwadze, że oryginalna witryna będzie wyjątkowa i unikalna – dostosowana do sprecyzowanej grupy docelowej. Wszystko z myślą o tym, aby ułatwić internautom sprawne poruszanie się i wspomóc proces zakupowy. Z tego powodu warto rozważyć inwestycję i zaprojektować sklep internetowy według indywidualnych potrzeb i wymagań. Możemy nam do tego posłużyć również kreator szablonu sklepu, za pomocą którego możemy w łatwy sposób zaprojektować grafikę do naszego sklepu.

Jak powinien wyglądać sklep internetowy?

Grafika sklepu internetowego powinna być przede wszystkim czytelna, nowoczesna i wyjątkowa. Grafik wykonujący projekt powinien bazować na około trzech współgrających ze sobą kolorach, które dominować będą na witrynie. Przy realizacji takiego przedsięwzięcia warto zaangażować specjalistę do UX (odpowiedzialnego za sprawne korzystanie z serwisu). Będzie on w stanie zoptymalizować wygląd strony pod kątem użyteczności i przyjazności dla kupujących. Osoby zaangażowane w tworzenie projektu muszą zadbać o to, aby proces zakupu był czytelny, prosty i szybki. Pomogą w tym małe ilości tekstu, dobrze widoczne i podpisane przyciski, intuicyjne menu i łatwa nawigacja.

Dobre zdjęcia i przyjemny design

Profesjonalny sklep internetowy powinien wyróżniać się dobrej jakości grafiką i materiałami związanymi ze sprzedawanymi produktami – mile widziane są realistyczne zdjęcia, krótkie filmy wideo. Aby dobrze eksponować tego typu zasoby z pewnością przyda się slider, który sprawi, że strona będzie bardziej atrakcyjna. Ważną rolę odgrywa oczywiście logo firmy, które powinno być prezentowane użytkownikom na każdym etapie zakupów. Właściwie przygotowana grafika sklepu internetowego pozwoli na zwiększenie zysków oraz obniżenie współczynnika opuszczania koszyka zakupów, który tak irytuje internetowych sprzedawców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *